Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 4 februari 2018

Frontaal (2)


Even een uitgebreide serie, met veel foto's.
Omdat het zo bijzonder was.
Omdat ik het al vaker zag.
Maar het o zo moeilijk is vast te leggen.
En juist gisteren lukte het zelfs twee keer.
Binnen een tijdsbestek van een paar minuten.
En beide keren: frontaal.
Recht op me af.

Eerst een korte start van een zwaan.
Waarschijnlijk al in lente-modus ...
Indruk makend op het vrouwtje.
Maar die doofde al snel weer uit.
Gisteren al gepost.
Toen was ik er eigenlijk niet op bedacht.
Camera dus nog op de P-stand.
Sluitertijd 1/100.
Bewogen vleugels dus.
En door het tegenlicht ook wat donkere foto's.

Vandaag de tweede serie.
Genomen vanaf het zelfde brugje.
Met het doorbrekende zonlicht achter me.
Sluitertijd al ingesteld op 1/500 seconde.
Helaas regende het toen al weer en was de zon net verdwenen achter de wolken.
Een hoge ISO-waarde dus.
Vage foto's.

Maar wow, wat een moment.
Wat een power.
Wat een vleugelkracht.
Lopen op het water ...

Halverwege de rush nog even uit kunnen zoomen.
Hij stopte pas vlak voor mijn voeten.
Keek nog even vuil naar me.
Draaide zich in het schuimend water om.
En zwom lieflijk weer terug.

Was hij boos?
Wilde hij indruk maken op het vrouwtje?
Ergens aan de andere kant van de Tiendweg?
Geen idee.
Maar een prachtige ervaring.









































Geen opmerkingen:

Een reactie posten