Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 31 oktober 2017

Ik heb woorden gewogen

ik heb beelden verzameld
ik heb schoonheid gevangen
ik heb woorden gewogen
ik heb een vloertje gelegd van eigenzinnige gedachten
ik heb overtollige gaten gedicht
ik heb dijken doorboord
ik heb de hemel afgespeurd
ik heb de sterren geteld
ik heb doorkijkjes geweven
ik heb zinnen verzet
ik heb in zekere zin gezocht
ik heb randen om de nacht gegraven
ik heb vederlichte stenen gestapeld
ik heb druppels geweven van het licht
ik heb doorkijkjes bedacht
ik heb vlinders los gelaten
ik heb verhalen gedolven
ik heb de echo's van het leven uitgedragen
ik heb gezongen in het diepe duister
ik heb veelzeggend gezwegen
ik heb zaadjes gezaaid in de donkere aarde
ik heb verwachtingen gewekt
ik heb gewaakt, gewikt, gewogen
ik heb bewogen bedacht
ik heb de hemel bestormd
ik heb tegen de klippen op gebeden
ik heb het licht gevangen in vuur en in vlam
ik heb sprookjes getoverd
ik heb open einden gevlochten
ik heb zuchten vereeuwigd
ik heb zachtheid gekoesterd
ik heb vuurtjes gestookt

nu
ben ik
leeg
ben ik moe
ben ik stil
wacht ik af
geef ik gewonnen
laat ik gaan
geef ik over
geef terug
laat varen
vliegen
loos
los

in de stilte
in de kilte
in de leegte
in de nacht
in het zwijgen
broedt het komen
groeit het gaan
laat het leven
zich niet kennen
laat het zijn
zijn zinnen zien
lege woorden
drijven verder
dan te grijpen
wonderen verschrompelen
betekenissen drijven
met het water
weg

alle gedachten
ijlen ijlings naar de hemel
alle dromen
deinen zachtjes heen

het is wachten
op de morgen
het is waken
tot de nacht
voorbij
zal zijn

het is
eenzaam
in de toren
van de wachter
het is kil
in het hart
van de dromer

het is
stiller
dan de dichter
had gedacht

3 opmerkingen:

  1. Waar je precies op doelt, weet ik niet maar je hebt je gevoelens en gedachten mooi verwoord. Ik wens je veel sterkte en Zijn nabijheid toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Wendy, voor je reactie, je woorden en je wensen. Ik zal binnenkort wel wat 'directer' duidelijkheid bieden. Eerst nog even wat woorden zoeken ... :-)

      Verwijderen
  2. Tjonge, wat een woorden, om te verwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen