Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 11 april 2016

Haasje-over


Eerst zag ik de hond.
Hij roetsjte naast me voorbij.
Aan de andere kant van de sloot.
In het weiland.
Verderop pas zag ik de haas gaan, voor hem uit.
Ik was te laat met richten.
Hij sprong over de sloot.
De hond ook.
Maar de haas was verdwenen tussen de bomen.
En was weg toen ik er aan kwam.

De hond ging terug.
Groepen door zijn baas.
Maar hetzelfde spektakel herhaalde zich.
De hond rende weer voorbij.
De haas ervoor, met hele grote sprongen.
Ik heb hem gevolgd.
Door de lens dan.
De afstand was ver.
De snelheid was hoog.
De opnames zijn dus niet scherp.
Maar de haas staat er op.
De hele sprong.
Haasje-over.
Gaaf toch?









Geen opmerkingen:

Een reactie posten