Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 13 september 2015

Ik heb vandaag een lied gehoord

ik heb
vandaag
een lied
gehoord
het kwam
van hoog
boven
de bomen
het resoneerde
in mijn hart
waar het mij
raakte diep
van binnen

ik heb
vandaag
een preek
gehoord
al had het
weinig
woorden
het was
de wind
die bladeren
deed vallen
op een tapijt
van donker
mos

ik heb
vandaag
heel zacht
het licht
zien doven
in een grijswitte
wolkendeken
boven mijn
hoofd

ik heb het
later weer
gevonden
laag bij
de grond
had het subtiel
nieuw leven
neer gevleid

ik heb
vandaag
een profetie
gelezen
in de lucht
het riep
iets in mij
wakker
wat ik
niet kan
verklaren
heilige onrust
en een intens
verlangen

er is
vandaag
een klein
gedicht
ontsproten
aan mijn brein
over de dingen
die voorbij
gaan
en ook
over de hoop
die zachtjes
zaadjes
strooit
voor later

alleen
heb ik er
nog geen
woorden voor
gevonden

nu
wacht ik
vol geduld
tot het moment
dat zij mij
zullen vinden
en de ideeën
in mijn hoofd
om zullen vormen
tot een verhaal
dat eerlijk
leesbaar is

een psalm
die klatert
in de nacht

een lied
dat schittert
in de morgen

ik heb
vandaag
een bel
horen luiden
de laatste
ronde voor
de lange
winternacht

heb je
het ook
gehoord
heb je
herkend
heb je ook
meegezongen
in het koor
van twijfel
en geloof

of ging
je nonchalant
voorbij
aan de schemer
van de avond

Geen opmerkingen:

Een reactie posten