Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 6 september 2015

Ik ben een vreemdeling

ik ben
een vreemdeling
van huis
en haard
verdreven

ik ben
een vluchteling
nagejaagd
door een verleden
waar ik niet
aan denken
durf

ik ben
een zwerver
los geslagen
van mijn vaste standplaats
die uiteindelijk
een bizarre
gevangenis
werd

ik ben
een rusteloze reiziger
en jaag gestaag
de horizon
achterna

ik ben
een wandelaar
die noodgedwongen
buiten
de gebaande wegen
durft te gaan

ik ben
een vaandeldrager
die tegen wil
en dank gewetens
wakker schudt

ik ben
een dorstige
die naar een beetje
liefde snakt

ik ben
een zoeker
naar geluk
een laatste
beetje
hoop
voor nu
als tegenwicht
voor alles
wat ik los
heb moeten
laten

ik ben
een dichter
die hardnekkig
de gaten
zoeken wil
waardoor
het licht
kan schijnen

ik ben
een pelgrim
altijd onderweg

en toch

ik ben
geloof mij maar
als ik het zeg
ook altijd
nog op weg
naar huis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten