Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 12 juli 2015

Parende libellen


Tja, wat zal ik er van zeggen?
Ingewikkeld, dat lijkt me een juiste omschrijving.

Je ziet wel eens meer wat in de natuur.
Parende dieren.
Niks mis mee.

Ook de juffers, de kleine uitvoering van de libellen, zoals hierboven, doen dat. Ze zoeken een mooi plekje, nemen de tijd, verkassen af en toe, maar het spat er niet vanaf. Er wordt geduld betracht. Of genoten. Of allebei.

Maar gisteren.
Nog steeds hetzelfde eilandje, in de sloot.
Heel druk verkeer.
Live actie.
Een wirwar.
Tamelijk onrustig.
Nogal ingewikkeld.

Het vloog maar aan.
Het streek maar neer.
Gestoord door die en gene.
Het vloog weer op.
Aan elkaar gehecht.

Tot ja, tenslotte, een heus trio zich vormde.
Capriolen uithaalde in de lucht.
Een parende sliert.
Een kluwen van liefde.

Ik stond er bij.
Keek ernaar.
Verbaasd.
En bleef maar klikken.
Zo zie je nog eens wat.
Een grote voyeur.
Best ingewikkeld.
Maar ik wil het toch maar delen.
Ik laat het toch maar zien.
Ook dat is de natuur.
Toch?
































Geen opmerkingen:

Een reactie posten