Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 25 april 2015

Vliegend hapje


Vanmiddag voor het eerst sinds acht maanden weer eens een eind wezen lopen. Tijd niet gedaan i.v.m. een hardnekkige knieblessure. Op mijn favoriete plekje, tussen de oude Zijdebrug en de voetgangersbrug bij de Donck.

Het was er rustig. Een beetje regen, veel wind, maar ook veel zon. En het lopen ging gelukkig ook weer goed.

Ik zag hem weer vliegen, volgens mij dezelfde purperreiger van vorige week. En ik drukte snel af. Toen hij landde in een weiland vlakbij, ben ik er achteraan gegaan. Hij was alert, maar liet me redelijk dicht naderen. Toen vond hij het welletjes. 

Pas toen ik later thuis kwam en de foto's bekeek op de computer, zag ik het. Terwijl hij vloog had hij een kikker in zijn bek. Zojuist gevangen. Die heeft hij vervolgens ongezien opgepeuzeld toen ik naar hem toe aan het lopen was.

Grappig. Maar natuurlijk niet voor de kikker. Die was gezien ...












Geen opmerkingen:

Een reactie posten