Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 19 oktober 2014

Vissende visarend in de Zouweboezem

De verrassende toegift van de dag, na al het moois op deze prachtige, zachte en warme herfstzaterdag, kwam op het keerpunt van de route, dwars door de Zouweboezem, een natuurgebied bij Meerkerk. Normaal wandel ik daar wel eens, nu fietste ik er doorheen. Aan het einde van de middag, zag ik op een molenwiek een buizerd zitten, althans dat leek zo van een afstand. Toen hij me zag, vloog hij meteen weg. 

Ik heb mijn fiets neergezet en hem met de camera gevolgd toen hij boven de vaart aan het 'bidden' was. Dat deed al een lampje branden, want een buizerd bidt niet, die vliegt alleen over. Toen hij een snoekduik nam en de sloot indook wist ik het zeker: dit is de visarend, die hier vaker wordt gesignaleerd. Pal naast de Rijksweg, die hier dwars door het natuurgebied heen loopt.

Vol in beeld, op een paar honderd meter. Nou ja. Het lukte nog niet erg om hem scherp te krijgen. En het duiken in de sloot staat er ook niet op, daarvoor gebeurde het allemaal veel te snel, al herhaalde hij zijn poging wel een aantal keer.

Maar toch, één keer staat de verticale duik wel op de foto. En nog mooier, maar jammer genoeg wel erg wazig, zelfs de uiteindelijke buit waar hij mee wegvliegt, staat als bewijs op beeld.
















 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten