Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 12 oktober 2014

Als een dartel blaadje


er hing
een blaadje
bruin en bros
aan een draadje
luchtig
los

nog net
verbonden
aan de bijna
naakte boom
die tot
voor kort
nog volop
leven deelde

het waaide
zwaaide
zweefde
zacht
door lucht
en leegte
aan een zijden
spingerei


ik dacht
ik zei
ik schrijf
ik dicht
nu

dat blaadje
lijkt dat
blaadje lijkt
bij tijd
en wijlen
wel op mij

los
van de aarde
vast maar
nooit zeker
gericht
naar boven
door specifiek
licht aangeraakt
maar niet
wederkerig
aanraakbaar

van beiden
deel
maar nooit
geheel

zwevend
tussen 
twee werelden
van wezenlijk
verschil

maar
waar
het fragiele blaadje
vallen zal
als onverhoopt
het draadje
breekt

tot stof
verdort
tot niets
vergaat

daar zal
mijn hoop
juist groeien
in aanschouwen
delen
in vertrouwen
en bouwen
op geloof
dat mij
ooit heeft
verwekt

mijn ziel
bevrijd
van dood
en twijfel
als een dartel
blaadje
dansen
in het volle licht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten