Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 15 mei 2014

Opgejaagd

Ja, als je dan niet weg wilt gaan. 
Telkens weer terug komt. 
Rustig wacht tot ik weer omdraai en je nader op mijn fiets. 
Steeds opnieuw.
Ja, dan wil ik best afdrukken.
Ook telkens weer en steeds opnieuw.

Omdat het zo'n mooi gezicht is.
Die wijd uitgespreide vleugels in variaties grijs.
Stille, schrille schreeuwer.
Lange, slanke loerder.
Giraf onder de vogels.
Een gedicht in veren.
Een lied zonder woorden.

Ik heb je even opgejaagd.
Je vlucht gevangen.
Pogingen gedaan.
Tot vijf keer toe.
Ja, toen ben ik maar weer verder gegaan.
Heb ik je maar je rust gegund.
Gelegenheid gegeven tot het verzamelen van een nieuwe maaltijd.
Instant-schrok-op.
Het bloed nog aan je bek.

Tot spoedig weer.
Mijn vriend.
Mijn metgezel.
Mijn vaker vastgelegd object.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten