Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 2 februari 2014

Verdwaald in de seizoenen van het leven

al kuierend
door de kilte
van de kale
vlakke polder
raak ik
verdwaald
in de seizoenen
van het leven

de wind
doet huiveren
al is de winter
nog immer
niet gekomen

de grijze
wolkenhemel
waakt over
de laatste restjes
ontgroeid
zomergroen

de herfst
heeft licht
beschimmeld
haar kleuren
geblust

pas als
in de kale
takken
van ongenaakbare
bomen
een merel
heel tegendraads
zijn lied
van verlangen
verheft
naar de hemel
van de toekomst

word ik
verrassend
herinnerd
aan verborgen
beloften

en wakker 
geschud
uit een winterse
droom
van dronken
verduistering
van dat
wat voor
ogen is

het zaad
van de lente
is al lang
geleden
gezaaid

natuurlijk
ik wist het
ik geloof
er heilig in
maar even 
was het me
toch weer 
ontschoten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten