Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 26 oktober 2013

Het prille licht van verstaanbaarheid

er vliegt
al weer
een kloof
voorbij
op de golflengte
van onbegrip
onder
een lege hemel
van verdriet

veel
te vaak
drijven
donkere wolken
van woorden
rakelings
maar onbegrepen
voort
en verder

eenzaam
op weg
naar het eigen
gelijk

te veel
bewegen wij
leven wij
luisteren wij
roekeloos
langs 
elkaar heen

is stilte
die valt
pijnlijk
veelzeggend

***

alsjeblieft
mis
mij niet
laat mij
niet gaan

zegen mij
zegen mij

kijk
in mijn ogen
peil 
mijn verdriet
deel
mijn verlangen

wil jij
mij
leeg
luisteren
aan
voelen
op
warmen

onder
een open hemel
van vertrouwen

dan zal ik
jou
koesterend
vullen
met tederheid
en liefde

opdat
de vonk
van taal
weer
vlam
zal vatten
vuur zal
ontsteken
licht
zal verspreiden

het prille licht
van verstaanbaarheid
en erkenning

samen
zullen wij
uitbundig
groeien
onder
de wonderboom
van communicatie
verbinding
en echt contact

en elkaar
meer en meer
begrijpen
tot in de diepste
vezel
leven
die ons
gegeven is

in het licht
van de dag
die nog rest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten