Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 23 juli 2013

Awareness

altijd weer
wil ik graven
in voorbij

eindeloos jagen
naar geheimen
nog verborgen 
in de toekomst

reiken
naar de hoogte
van de wijsheid
die verlicht

peilen
in de diepte
van de waarheid
die vervult

zoeken
naar de door
ontoegankelijk licht
verborgen
geheimen

woorden 
wil ik vinden
om uit te drukken
beelden
om te duiden
ervaringen
om te vertalen
de verhalen
van achter
het leven


ik voel mij
een druppel
die de hele oceaan
wil temmen
en tegendraads
de stroom
opzwemt
zoekend
naar de bron
van leven 
en liefde

Heer
tem mijn drift
temper dit vuur
want hoe zou ik
u ooit begrijpen
en omvatten
kunnen

leer mij weer
met beide benen
op de vaste 
zwarte grond
van de akker
van het leven
staan
bezaaid
met dood
beoogd
om ooit
weer vrucht
te dragen

leer mij
te luisteren
naar het hier
en nu
en als mens
van vlees en bloed
te knielen
in het stof
van eeuwen

maak mij
wakker
opmerkzaam
en ontvankelijk
voor de liefde
heel dichtbij

zodat ik
zal kijken
met Uw ogen
naar de mensen
hun innerlijke pijn 
zal proeven
en pogen te delen
in het diepe leed
dat deze wereld
splijt

en Heer
dat mijn ziel
in de stilte
van los laten
en overgave
intense aandacht
en diepe rust
mag leren vinden

want
in dat intieme
luisteren
bent U
het meest
dichtbij
verbinding
tussen hier
en nu
later
en dieper
anders

1 opmerking: