Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 31 mei 2013

Stilteparadijs


in het stilteparadijs
van lentefris
en volle kleuren
glinsterlicht en
tomeloze aandacht
onderkoelde zuchtjes
wind en het luchtig
en luidruchtig
zingen van de vogels
met hun swingend
koor van lofprijs
in verscheidenheid
en vele variaties
dankbaarheid

is mijn kijken
een vertraagd gebed
mijn gericht luisteren
naar het fluisteren
en ritselen van alle
tinten zachtheid
reiniging van onrust
diep van binnen
en mijn zwijgen in
dit heel bewust moment
knielen in loslaten
van mijzelf
en kleinheid voor
het zwakke en het
uiterst broze dat
zich vormen en
ontplooien laat
door in de strenge 
winter van het leven 
dat dan aardig 
dood lijkt eindeloos 
te wachten en te 
hopen zich
te laten vullen
met zaad van
tegendraads
geloof

geworteld in een
stevig fundament
van rulle aarde
als later komt
water van leven
op te nemen
wind van de geest
te voeden met
de hoop van liefde

en dan als
het licht eindelijk
doorbreekt in volle
glorie warmte op te
zuigen in een hart
dat leeg is maar toch
vol van ongeziene
ingehouden hoop en
sluimerend verwachten

ten langen leste
bloeiend in dit
stilteparadijs
een tempel
van verlangen
een werkhuis
van ontplooiing
een broedplaats
van ontmoeting

ja zo
zo'n kleurenhemel
profetie en fontein
van leven gevuld
met dank en open
handen wil ik 
ook wel in mijn hart 
van twijfel en altijd
onrust

gericht
op de zomer
van wat nog
moet komen
volle bloei
voorbij
de einder

1 opmerking: