Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 26 maart 2013

Dag zei de zon

dag
zei de zon
ik ga
weer weg


ik ben
er even
niet

en toch
ook weer 
wel

want
als het duister
achter mij
neerdaalt


dan ben ik
vertrokken
naar andere oorden

ook daar
wachten mensen
op het licht
van de dag

die het ritme
bepaalt
van hun leven


dus
vandaar
mijn afscheid
van jou
voor even

met woorden
vol kleur
als belofte
voor later


achter 
het gordijn
van elke nacht

wacht
het licht
van mijn lachen
als impuls
voor het leven

2 opmerkingen:

  1. al zie je MIJ niet Ik ben er toch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! De zon zie je niet, zij is er wel. Zo is het ook met God zelf, zoals Nic al zegt.

    BeantwoordenVerwijderen