Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 1 januari 2013

Ik wens je ...

Ik wens je het licht van elke dag, om de nacht van gebroken dromen te kunnen verdragen.

Ik wens je een huis van stilte, om de drukte van de dag te kunnen ontvluchten.

Ik wens je een hart vol liefde, om uit te delen wat je hebt ontvangen.

Ik wens je hemels licht in je ogen, om hoop te ontdekken in gebroken glas.

Ik wens je tedere woorden, als brug tussen harten, als zaad voor de toekomst, als water in de woestijn.

Ik wens je gevoelige oren, om het geluid van de naderende toekomst met vreugde te kunnen begroeten.

Ik wens je warme herinneringen, als een foto-album voor dat wat ooit was.
Ik wens je geen goede voornemens, maar wapperende handen toe, om kastelen van liefde te bouwen.

Ik wens je veel liefdesbrieven toe, als troost in bittere dagen. Ze hangen aan elke boom.

Ik wens je de troost van miljoenen sterren toe. Elk flonkerend lichtje is een glimlach van de Schepper van het levenslicht.

Ik wens je de zachte streling van stromend water toe, als een fluisterende belofte van mogelijk herstel voor gebroken relaties.

Ik wens je een toenemend besef toe van de kostbaarheid van een liefdevolle familieband. Het kan zomaar voorbij zijn.

Ik wens je de zegen van regen toe, opdat je mag groeien naar het licht.

Ik wens je veel wijsheid toe, om te kunnen onderscheiden wat van waarde is.

Ik wens je de erkenning van eigen zwakte toe. Samen staan we altijd sterker.

Ik wens je veel zelfbeheersing toe, dan hoef je ook niet te lijmen wat kapot is gegaan.

Ik wens je de kracht van vergeving toe. Zelfs uit de poging het weer goed te maken, blijkt de liefde.

Ik wens je heilige verontwaardiging toe, over het leed dat door mensen aan anderen wordt toegebracht, uit naam van welke illusie dan ook.

Ik wens je toe, een kanaal te mogen zijn van liefde, vrede, vreugde, hoop, geloof en vriendelijkheid, dat akkers zal zegenen met groeikracht.

Ik wens je veel blanco blaadjes toe, om geïnspireerd in het nieuwe jaar een uniek en waardevol levensgedicht te kunnen schrijven.

Ik wens je veel aandacht toe en opmerkzaamheid, om te kunnen luisteren naar het fluisteren van de wind en het ritme van je eigen adem.

1 opmerking: