Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

dinsdag 6 november 2012

Jouw hart

zien
kan ik je wel
met je hart
dat zacht is
en verweekt
door verdriet

diep
van binnen
kan ik
zelfs
een beetje
voelen
hoe je snakt
naar erkenning
en warmte
en troost

maar nee

dat hart
van jou
het is echt
niet hard
en hout
en onaanraakbaar

maar nee

ik kan
je niet helpen
door
je tegen
te spreken

maar nee

ik kan je
niet raken
met liefde
niet dicht
bij je zijn
je niet
warmen
en je vuur
opstoken

ik kan

alleen maar
wat zachte woorden
strooien
als een zegen
over je leven

ik kan

alleen
met aandacht
kijken
je naam
fluisteren
in mijn bidden
je bewogen
wijzen
op de bloemen
aan de hemel
en de lichtjes
in het gras

ik kan

alleen maar
struikelsteentjes
benoemen

en zachtjes
luisteren
naar je klacht
naar het zingen
in het donker
van de nacht
de diepte peilen
van je eenzame
verdriet
en je oprecht 
verlangen

laten we
samen

eenzaam zijn
en luisteren
naar elkaars
ritme
in de stilte
van het leven
dat altijd
anders loopt
dan wij
zouden 
wensen

1 opmerking: