Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 19 oktober 2012

Van een zandkorrel en een ster

wat mooi
zei de korrel zand
tegen de ster
boven zijn hoofd
dat ik je licht
kan zien schitteren
in de nacht

wat lief
dat je dat zegt
gaf de blozende ster
ten antwoord

maar het licht
dat ik geef
is het licht
dat ik krijg
van de bron
van eeuwigheid

wat je ziet
is dus slechts
reflectie

en dus
zei de korrel
is het juist mooi
wat ik zie

want in jou
zie ik dan
de eeuwigheid
weerspiegeld

dat is waar
zei de ster
en even
flikkerde
zijn licht
lichtelijk op

maar zeg
weet je
wat ik nou
zo mooi vind
aan jou

dat je bent
wie je bent
uniek
en gevormd
door het voortdurend
schuren
en onderling
bewegen
van eeuwen
met al je buren
alle korrels
van het strand
aan de eeuwige zee

en toch
zo eendrachtig
met hen
samen
wil werken

samen
een bodem
vormt
om op te lopen
en toch
meebewegend
in het water
van de altijd
zuigende zee

ja
beaamde
 het bedeesde
korreltje zand
met gepaste trots

dat is de kunst
dat is het doel
dat is de kern
van ons leven

anders
maar toch
één zijn
verschillend
maar ook 
hetzelfde

op dat moment
zwegen zij beiden
de ster
en de zandkorrel
want in de verte
naderden 
mensen

zij spraken 
druk
met elkaar

achteloos lopend
over duizenden
eeuwen
betreedbare korrels
buigzaamheid
en hadden ook 
heel weinig 
oog
voor de eeuwige 
uiterst standvastige 
lichten
aan het firmament
zonder grens

zij reflecteerden
slechts 
zichzelf

een spiegel
die nogal
duister bleef

Geen opmerkingen:

Een reactie posten