Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 13 september 2012

Ik en de mensen

ik
en de mensen
zijn anders
zei de solist
wij matchen niet
met elkaar

de mensen
schudden 
verbaasd
het hoofd

vriend
iedereen 
is anders
en uniek
maar 
het gaat juist
om wat ons 
bindt

nee
was het antwoord
alle verschillen
zijn te groot
om te overbruggen

in koor
klonk
het tegengas

samen
staan we sterker
dan duizend keer
alleen

maar
ik wil niet
verzuipen
in de massa

mijn hoofd
is hoger
mijn hart
is dieper
mijn zoeken
is rustelozer
dan van wie
dan ook

en hoe
kun jij dat 
weten
als je niet
hebt vergeleken

bovendien
afremmen
neutraliseren
en egaliseren
het hoort
allemaal
gewoon
bij het leven

zo bleef het
even langer stil
dan wenselijk

tussen de ik
en de mensen
bleef de vraag
hangen
en ook
voor wie het 
vatten
kan

zit het gewone
juist in het unieke
of zit het bijzondere
gewoon in het gelijke

1 opmerking: