Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 22 september 2012

Aandacht

je zegt
het gaat
het gaat goed
het gaat voorbij
zijn gangetje
zoals altijd
zoals het hoort

het lijkt normaal
maar
ik probeer
je
met aandacht
te peilen
te doorgronden
te vangen

want
het lijkt
alsof het 
toch anders is
als anders

ontloop
alsjeblieft
mijn aandacht niet

draag
wat je niet kunt dragen
niet alleen
ontdoe je 
van je masker
van gewoon doen

breek muren af
want ze verbergen niet
maar
ze ontkennen
en ontlopen

laat
je tranen gaan
zeg
met zoveel woorden
het gaat niet
helemaal niet
ik zie het niet
meer zitten
ik kan het
niet meer aan

laat
je zelfbescherming los
wees kaal
en hulpeloos
en leg je diepste pijn 
bloot
erken het
zie het
onder ogen
breng het maar
bewust
onder mijn aandacht

laten we
samen dragen
samen huilen
samen 
onmachtig zwijgen

laten we 
bidden
en de aandacht
trekken
roepen
tot de God
die is
die weet
van jou
en je verdriet

want
de weg
is nog lang
de nacht
zal duister zijn

maar
het licht
van de dag
van morgen
is de hoop
op beter

nu nog 
onzichtbaar
ver weg
pijnlijk afwezig

laten we
daarom
samen
de aandacht
richten
op de God 
van elke dag
die je kent
die je draagt
door de nacht
van zorgen

1 opmerking: