Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 23 augustus 2012

Wachten op de morgen

er hangt gespannen stilte in de lucht
en zelfs de zon is weggekropen
achter een filterdeken wolligheid
het is alsof de schepping wacht

de wind is weg
het is zo ruisloos
roept de wachter 
in de morgen
waar is de geest
de ziel van leven 
toch gebleven

er ligt een vuur gespannen opgeslagen
een zuchtje frisse ademtocht wacht
wacht op het moment

een kind bidt 
in de schemer 
van haar kamer

dan
pas dan
groeit traag
het licht van leven
boven de einder van verwachting
en zet de luide wereld 
in een ander aanzien

het is begonnen
de herrie en de wirwar van geluiden
de actie en de dadendrang barst los
het hakkel en het kakelt
het dartelt en ontvlamt 

kan ik nog even drijven 
in de droom van stil verlangen
in het wachten 
op het vroege licht
of moet ik mee
echt mee in deze dolle wereld

kon ik de rust
de stilte maar bewaren
in de woestijn 
van mijn verwrongen hart
dat smacht naar water
dat wacht 
op een verlossend woord

dat is de reden 
waarom ik nu 
mijn woorden wil polijsten 
tot een kasteel van ontfermen
een lied van hoop
een spiegel van herkenning

waarmee ik roep
waarmee ik vraag
waarmee ik voel

zijn er nog vlinders 
in de hete lucht
zijn er nog vogels
die verdwaald zijn
net als ik

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig gedicht...beschrijft precies hoe ik het vandaag ook voelde en zag...! Thanks!

    God bless you!

    Angel-Blessy

    BeantwoordenVerwijderen