Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 2 juli 2012

Voor Arjan

als je ziet
met lede ogen
hoe ik stil
en onbewogen
hier blijf liggen
zonder taal
of teken
terug te geven

vat dan moed
en richt je aandacht
wees opmerkzaam
want ik voel
en proef dat 
boven horen
voorbij het weten
ook al zwijgt
mijn lichaam
eindeloos

hoor 
mijn adem
ervaar 
de warmte
van mijn bloed
dat stroomt
het hart 
dat kloppend
aan het leven hecht

volg mij
roep mij
raak mij aan
noem mij
steeds weer
bij mijn naam
blaas het vuur aan
van mijn geest
die sluimert
en vertraagd
droomt
in duistere dalen

waak over mij
praat mij wakker
hou mijn handen
alle dagen vast

herinner mij
aan oude tijden
fluister toekomst
in mijn oor
schilder lijnen
uit mijn leven
droog mijn tranen
zet mijn voeten
in het spoor

koester
liefkoos
schenk mij vrede
zing voor mij
een treurig lied
vol van heimwee
en verlangen

vouw mijn handen
bid voor mij
vanuit de diepte
van de bodem
van je hart

omvat mij
met de diepe stilte
van geloof
dat vol vertrouwen
wacht
en wacht
op een wonder
van boven

hoop op beter
leef voor later
bid voor mij
en voor jezelf

vul mij
met je trouwe liefde
red mij
van de donkere nacht

voel de warmte
van mijn lichaam
laat mij
nooit 
nee nooit 
meer los

(voor neef Arjan Verweij, 16 jaar oud, in coma geraakt bij een ongeval precies een week geleden, en nog steeds niet wakker geweest; bid voor hem ...!)

4 opmerkingen:

  1. Vera van Haarlem2 juli 2012 om 20:36

    Heel veel sterkte voor jou en de rest van de familie in deze onzekere tijden. Bedankt voor de onnavolgbaar mooie manier waarop jij ons daarin laat delen. Ik zal jouw neef Arjan en jullie familie in gebed bij onze Heer brengen. In Christus verbonden,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte, wat een tragedie.....Ik hoop en bid dat het goed zal komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet er veel aan denken. Ken de jongen niet persoonlijk, maar heb een dergelijke situatie wel in de kennissenkring meegemaakt. Ik bid voor jullie familie om de lange weg te kunnen blijven gaan.
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zorgelijke situatie Anton. We kunnen hem alleen in Gods handen leggen en voor hem bidden. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen