Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 15 juli 2012

Vervreemd

bedolven
onder alles
wat wordt gevraagd
en wat ik 
voel
dat gedaan 
moet worden
snak ik naar 
op adem
komen
en herstel
van rust

strek ik mij uit
naar licht
dat zich ontvouwt
dan valt juist op
hoe donker
het is
om mij heen

als ik
mijn ogen open
en alles 
zie groeien
en kleuren
om mij heen
dan
zink ik
in het niet
van grijs


zoek ik
voorzichtig
woorden
om uit te beelden
wat leeft
diep 
in mijn ziel
dan word ik
overvallen
door geladen stilte
en haast 
tastbaar zwijgen

zing ik
een lied van hoop
en van vertrouwen
dan dooft
de vreugde
zo snel
als het einde
heeft geklonken

hoor ik
van onrecht
en manipulatie
lees ik
van hypes
en onzin
die er niet toe doet
en zou ik
willen ingrijpen
of protesteren
dan sla ik dicht
beducht
voor elk conflict

zoek ik
de eenheid
te bevorderen
vecht ik
voor
respect
en erkenning
van elkaar
dan lijken
muren
hoger 
en hechter
te worden
dan ooit
tevoren

ik voel
mij vaak
vervreemd
onthecht
onmachtig
en apathisch

een verdwaalde zwerver
in de wereld van materie

maar 
ik blijf
koppig 
tegendraads
geloven
in het wonder
van de liefde

ik hou mij vast
aan de gunst
van genade
en de kiemkracht
van het woord

er is een vonk
die brandt
een geest
van moed
en hoop

de bergen
schrikken mij
niet af

mijn hulp
komt er vandaan

2 opmerkingen:

  1. ja, het leven kan soms zo beknot overkomen. Het lijkt of alles bij de handen afbreekt. Maar misschien is het geluid van het breken nodig om iets anders aan te vatten. Het breken kan een geluid van boven zijn. We mogen ons niet laten ontmoedigen. Eens zal het duidelijk worden, waarom we op bepaalde paden worden gezet.

    BeantwoordenVerwijderen