Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 11 juli 2012

Hollandse wolkenluchten

Ja, vandaag was weer zo'n dag. Van overdrijvende wolkenvelden. Van helder wit tot donkergrijs. Voortgedreven door een woelige wind. Snel veranderend van vorm. Mooi afstekend tegen de helderblauwe hemel en het zomerfrisse, groene gras.

En ja, ik was weer zo gek, om dat allemaal vast proberen te leggen, al fietsend, al draaiend om mijn as. Ik heb een tic, ik weet het.

Maar het was weer zo mooi. Zo Hollands. Zo polderachtig. Zo weids. Zo'n wereldomvattend vergezicht. Zo speels, zo dartelend en buitelend. Zo zomers.

Sorry, ik moet het even laten zien ...
























2 opmerkingen:

  1. Ik vind het ook altijd majestueus. Kan ook lang kijken naar die luchten, als ik de hond uitlaat of de koeien haal. Of vanachter het raam.
    Onze dochter heeft het blijkbaar overgeërfd want zij fotografeert het ook graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik denk niet dat je de enige bent met zo'n tic. Ik kan het ook niet laten om overal foto's van te maken en het vast te leggen. Dus...En ze zijn schitterend. Ik ben nu in Noorwegen en het lijkt wel of de lucht daar weer wat anders is. Het blijft majestieus. Zie maar op mijn blog: creativeworship-workshop.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen