Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 9 juni 2012

Ruimte



er is ruimte
tussen mij
en u
o God


vlakke velden
ijle luchten
vage schemer
een kosmisch universum
onvolmaaktheid
gebrokenheid
en de dimensie
van eeuwigheid


maar
door openbaring
van uzelf
in ontmoetingen
in woorden
en in daden

die ervaren
kunnen worden
door geloof
en verlangen


kan soms
een glimp
worden opgevangen
van wie u bent


durf ik zelfs
vertrouwen
dat u
die mij wilde
en het begin
 maakte
mij 
ook kent
vertrouwt
en liefheeft


en daarom
geloof ik
vast en zeker
in uw komst
in vlees en bloed
in brood en water
in lichaam en geest
waardoor u

eeuwige ruimte
overbrugde

***

er is ook ruimte
tussen mij
en alle anderen


afstand
en onbegrepen zijn

eenzaamheid
tijd
gebrek
aan woorden
terugtrekken
in mezelf


maar soms
is de ruimte
broodnodig
het zoeken
van de stilte
inkeren
tot de kern
reflecteren
op mijn zijn
zoeken 
naar U
tasten
met aandacht
verlangen
met woorden
ontvangen
van rust
om dan
dubbel bewust
de ruimte 
te omvatten

te overbruggen
wat onoverkomelijk lijkt

door taal
en beeld
relatie te zien
en te leggen
verbanden
te ontdekken
en te vernieuwen

***

ik ben een deel
van het netwerk
ik
en zij
tot wij
ik
en U
tot wij

allen 
een

in volle ruimte

betrokken
op elk
ander

1 opmerking:

  1. Mooi blog.
    Goed gevonden, die ruimte's tussen letters en zinnen ;-)
    Mooie foto ook! Maar wat doen die akelige kantoorflat's op de achtergrond? Zou verboden moeten worden..

    BeantwoordenVerwijderen