Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 18 mei 2012

Grutto



Vanmiddag nog een wandeling van anderhalf uur gemaakt, tussen de verplichtingen en de regen door. Jammer genoeg was de zon van vanmorgen verdwenen. Niettemin aardig wat foto's gemaakt. Deze keer ook van de grutto, van zeer dichtbij genomen. De eerste vijf minuten van de wandeling werd ik bijna aangevallen door grutto's, die waarschijnlijk hun jongen probeerden te verdedigen. Moeilijk om deze vliegende vogelsoort vast te leggen, vooral als ze recht op je aan komen vliegen en je niet de tijd krijgt om in te zoomen, laat staan scherp te stellen.


Maar aan het eind van de wandeling was er één zo vriendelijk om heel rustig op een paaltje te poseren. Omdat hij geen aanstalten maakte om op te vliegen, al hield hij me goed in de gaten, heb ik mijn fiets neergezet en ben hem uiteindelijk op een meter of drie, vier genaderd. Prachtig verenpak en nadrukkelijke roep, deze bijzondere vogel.











1 opmerking:

  1. Deze grutto heb ik ook gefotografeerd, kort voordat jij langskwam. Een erg tam beest. Goede opnamen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen