Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 1 april 2012

Klaagpsalm

als in het duister
van een eenzame nacht
een hart roept
om liefde

waar
is dan de echo
waar is dan
een antwoord
waarom
zijn er dan 
alleen maar muren
koud en hard

als de pijn
ondraaglijk is
uitzicht
uit zicht
en genezing
onmogelijk lijkt

waar
zijn dan woorden
die kunnen troosten
liefde die kan helen
nabijheid
die kan verlichten


tijd
heelt niet
alle wonden
alles gaat voorbij
loslaten doet pijn
nameloze eenzaamheid
maakt kapot
er zijn vragen
zonder antwoord
en ze blijven hangen
blijven knagen

niets
in dit leven is zeker
dan alleen
de dood

mijn God
ik klaag
en ik vraag
in een psalm
om ontferming
verlichting
en uitzicht

ik smeek
om genade
een wonder
om leven

er is een stilte
tussen ons
wachtend ongeloof
onbegrepen liefde

Heer
waar bent U
voor de namelozen
in de angst
van hun bestaan
voor de zieken
in hun radeloosheid

hoe lang
o God
hoe lang
tot de morgen komt

en wat
is de waarde
van tranen 
en  rauw verdriet

ik
weet het niet
het gaat
te diep
te meedogenloos diep
voor mijn verstand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten