Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 17 december 2011

Omgekeerde geboorte ...

och
kon ik alle drukte
stress
en bezigheden
druk
en nog te volbrengen acties
alles
wat mijn hoofd belast
mijn hart deed raken
mijn fundamenten schudt
afleggen als een deken
zwaar
en vol van vocht

verlicht
en opgelucht
ademhalen

mij nedervleien
in een krib
vol stro
basaal
en naakt
gevangen
in het duister
van de nacht

zodat ik stil
kan mijmeren
en mediteren
sluimeren
en dagdromen
open en ontvankelijk
voor de doorzichtige hemel
boven mijn hoofd

heel langzaam
onthecht
van het aardse slijk
geslonken
tot mijn eigen kern
mijn binnenste ik
mijn kaalste zijn

zo
los van alles
kan ik alles
wat mij bindt
stil en gerust
laten gaan

vrolijk vliegen
naar de hemel
van rust
vrijheid en wijsheid

als een engel
vol verwachting
van volle glorie

als een kindje
Jezus
naar de oorsprong
van alles
de Vader
die alles weet

omgekeerde geboorte
van het duister
naar het licht
los van alles

vol van leven
in de eeuwige herberg
van geluk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten