Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 21 december 2011

Koninkrijk

als u de verwachte koning bent
die ons kwam vertellen
dat het koninkrijk
gekomen was

maar niet op een koning leek
in de verste verte niet
zo daar in die stal
en later ook
zo tegendraads
en onnatuurlijk mens
anders apart

als u ons bidden leert
uw koninkrijk kome
terwijl het feitelijk
al aanwezig was
vanaf dat moment
dat u er was

als uw dood
het doel was
van uw komst
met als doelgroep
ons

als uw opstanding
ook ons leven schenkt
en uw gaan naar de hemel
betekende dat alles
aan uw voeten ligt
de strijd overwonnen was

kan het dan zijn
dat ik er niets van snap
u niet kan volgen
in uw tegendraadse
anders dan andere
niet logische
en onnavolgbare
manier van doen
en zijn

terwijl
u wel vraagt
aan mij
om u te volgen

dat ik dus
mij buigen moet
ogen gesloten
bezinnend op het wonder
dat ik mijn beelden
aan moet passen
mijn denkbeelden
in moet leveren
mij aan moet passen
aan het tegendraadse
met zeer opmerkzame ogen
voor anders
miniem en kwetsbaar
halfdood of leeg
onmogelijk

mijn handen zegenend
of strijdend door te bidden
en vooral meer wapperend
zwijgen waar te veel
gesproken wordt
spreken waar het nodig is
veel vaker
in beweging komen
opstaan tegen onrecht

kortom
dat ik het leven
anders leven moet
eigenwijs
gewoon moet gaan
en doen
en zijn

als dat zo is
dan heb ik nog
een hoop te leren
leren door te kijken
naar toen
hoe u dat deed
en leren door te doen
terug naar school
een echte ambachtsschool
geloven in praktijk

staan en gaan
in het koninkrijk
dat komt
en al gekomen is

op weg
en onderweg

1 opmerking: