Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 23 september 2011

Gebed

o
als ik tijd
zou hebben
om stil te staan
verbaasd te zijn
over het leven

heel even
telkens weer
bewust te zijn
van Wie het leven gaf

een woord
van dank te fluisteren
en amen zeggen
en dan weer stil
heel stil te zijn
vol van verwachting

en als
mijn aandacht
meer gericht zou zijn
op alle mooie dingen
waar ik zo maar
langs kan lopen
als ik ze echt zou zien
ervaren
beleven
en ondergaan

och
en mijn liefde
uit mocht gaan
concreet
en tastbaar
maar ook diep
vanuit mijn hart

naar mensen
heel dichtbij
de cirkel om mij heen
bekenden
maar ook ver daarbuiten
tot in het onbereikbare
iedereen
die ik ontmoeten zou
vandaag

mijn hart gericht
op ongesproken woorden
barricades
worstelingen
eenzaamheid

mijn ogen
de blik konden vangen
van de vragen
uit een worstelend hart

ach
als ik meer
als Jezus zou zijn
open en opmerkzaam
heel bewust
en liefdevol

man
als ik toch meer
woorden zou hebben
om uit te drukken
wat ik voel
uit te spreken
wat ik precies bedoel
en ook muziek
zou kunnen maken
om emotie
om te zetten
in aanbidding
verlangen en dromen
te transformeren
naar diepe liefde

ja
och
tjonge
en
ach

als je gaat verlangen
naar meer
en hoger
en dieper
en groei en liefde
naar God en mensen
naar volmaaktheid
en verlossing

dan komt de hemel
in je hart
en ga je dromen
van later en straks
een andere Dag

als dan
de aarde
de hemel zou worden
verlangen concreet
woorden gemeend
harten geraakt
en zielen vervuld

als dan
de oorsprong
het doel
en de zin
van het leven
openbaar zouden worden

als God zou komen
en de liefde compleet
zou zijn
alles in allen
en iedereen in Hem

ja
wat een dag
zou dat zijn
een volle
lange
vervulde
en volmaakte dag
om naar uit te zien
naar te verlangen
en van te dromen

maar
nee
nog niet
nu
hier
later pas

o
God
ik worstel
toch wel
met mijn tussenfase
van mens te zijn
geboren
maar nog niet gekomen
opgemerkt
maar nog niet kunnen zien
verwacht
en ongeduldig in het wachten
weten
dat je niet alles doen kunt
wat je wilt

te klein
te druk
te kort
te laat
te stil
te traag
te saai
te onvolmaakt
te altijd maar weer
overal
krampachtig
onwaarachtig
en veel te lang
afwachtend
zitten zijn

niet levend
zoals U bedoelt
niet zijnd
wat U verlangt
niet dicht bij U
en ook niet
open naar de mensen
om mij heen

ik worstel
met mijn onvolmaaktheid

maar Heer
vervul mij
meer en meer
met Uw verlangen
wees mij nabij
in alles wat ik doe
wil in mij groeien
en voor mij bidden
een vlam ontsteken
van liefde
en bewogenheid
leer mij te leven
zoals U bedoelt
laat mij zingen
geef mij woorden
laat mij stilstaan
geef mij ogen en een hart
geef mij handen en geduld
wees mijn God
van heel dichtbij

maar meest van alles
Heer
leer mij om stil te zijn
voor U
heel rustig en kalm
te luisteren
naar wie U bent
in te keren
tot mijzelf
zodat ik dan
juist dan
heel dicht
bij U zou kunnen zijn

zodat ik
zonder woorden
alleen mijn handen
open hoef te doen
en mag ontvangen

dat
ja dat
is ten diepste
mijn verlangen
telkens weer
o Heer

en
daarom
zeg ik
amen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten