Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 10 september 2011

Angstig, lastig, nuttig of gewoon mooi?

Nu de zomer bijna ten einde is, kan het zomaar gebeuren dat je 's morgens op de fiets stapt en meteen een aantal spinnenwebben inrijdt. Lastig ... Ze zijn er weer. Het barst er van. Flinke jongens. Er zijn kinderen en zelfs grotere mensen die er bang voor zijn.

Toch doen ze goed werk, die jongens. Nuttig werk. Ongedierte opruimen.

Toch werken ze zich een slag in de rondte, die jongens. Kunstig, zo'n web fabriceren, in je eentje. Prachtig, zo'n symmetrisch systeem, geweven met hetgeen je eigen lichaam verlaat. Kleverig, zonder dat je er zelf aan vastplakt.

En o zo mooi om te zien ...

Vanavond stond ik de lucht te fotograferen en klikte en passant even wat spinnen. Ziehier het resultaat. Kijk, huiver, bewonder, bedank de Schepper.

Wat zeg je? Bang? Och kom ...!








1 opmerking:

  1. Ik dacht even dat je ging schrijven over het onweer dat nu over ons land raast. Maar deze creaties wekken ook ontzag! Prachtige beestjes! En ja, ook bij mij kriebelt het wel, maar ik ben er niet bang van. Ik zag vanmiddag een hommel zich ontworstelen aan een web met de huiseigenaar thuis, en twijfelde over gevoel van overwinning of teleurstelling... als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen