Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 12 maart 2017

Een kudde reeën bij het Alblasserbos


Gisteren.
Aan het eind van de middag.
Zonovergoten, zacht weer.
Nog even langs het Alblasserbos gefietst.
Daar werd ik getipt door een medefotograaf.
Die had net een kudde reeën vastgelegd.
Zeker zeven, acht stuks.
Verrassing, zo veel tegelijk.

En terwijl we stonden te praten, zagen we ze gaan.
Heel in de verte.
Over de weilanden tussen het bos en de Betuwespoorlijn.
Gelukkig zit er een stevige zoom op mijn camera.

Maar ik ben er al snel achteraan gegaan.
Rond gereden.
Tot aan de spoorlijn.
Uitgebreid gefotografeerd en gefilmd.
Dat was al dichterbij.
Ze graasden wat.
Huppelden over slootjes.
Dolden wat met elkaar.
Rustten even.
Steeds meer mensen zagen ze en stopten ook.
Uiteindelijk verdwenen ze in het bos.

Maar halverwege mijn ritje, zag ik er nog twee staan.
Veel dichterbij.
Ze zagen mij ook.
Keken alert, bleven nog even staan.
Maar huppelden toen vrolijk verder.

Unieke momenten.
Mooi gezicht.
Prachtige ervaring.
Geniet even mee ...














































Geen opmerkingen:

Een reactie posten