Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 22 mei 2016

De vraatzucht van een paardenbijter


Libellen, altijd mooie dieren.
De fotojacht is weer geopend.
Veel variaties in kleuren en soorten.
Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Maar gisteren zag ik ook een andere kant.
Al had ik het in eerste instantie niet door.
Ik ontdekte het later pas, op mijn eigen foto's ...

Ik ontmoette een paardenbijter.
Voor mijn ogen 'botste' hij even met een juffer.
Vleugelgeritsel en knisperende geluiden ...
Toen ging hij zitten.
En kon ik hem benaderen.
Steeds dichterbij.
Bijna zat ik er tegenaan op het laatst, met de camera.

Ik zag zelfs dat hij aan het eten was.
Maar ik dacht van de grashalmen.
Thuis kwam ik er achter dat het een juffer was ...
Helemaal, met huid en haar.
Een soortgenoot ...

Op de foto's is het goed te zien.
De vleugel die half omhoog staat.
Het achterlijf van de juffer, dat als laatste naar binnen gaat.
Geniet even mee van deze smakelijke maaltijd ...
Brrr!!

Wel uniek om dit zo te hebben kunnen vastleggen.



 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten