Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 1 april 2016

Zwaanparingsdans


Vanmorgen.
Ik hoorde de roep.
Die speciale roep.
Ze waren nog ver weg.
Maar ik zag ze meteen.
Recht voor me.
Vol in beeld.

Twee zwanen.
Klaar voor de daad.
De lente die roept.
Liefde die concreet wil worden.
Lichamelijk.

Direct geremd.
Afgestapt.
Camera bij de hand, direct klaar.
Geen tijd om in te zoomen.
Want zo weer voorbij.
Eén shot.

Jammer, dacht ik.
Te laat ...
De instelling stond niet op continu opnamen maken.
Ik zette de knop weer goed.
En toen.

Zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
Dansende zwanen.
Water trappelend.
Tegen elkaar op rijdend ...

Prachtgezicht.
Uniek moment.
Ik was erbij.
En dat heb ik wel vast kunnen leggen.
Om te delen.
Voor wie mee wil genieten.
En wie wil dat nou niet ...?































Geen opmerkingen:

Een reactie posten