Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

vrijdag 11 maart 2016

Kat-en-muis-spel van een stel opgedofte duiven


Gistermorgen.
Vlak bij mijn werk.
Mijn aandacht getrokken door gefladder in de bomen.

Twee duifjes.
Twee opgedofte duifjes.
In het morgenlicht.
Vol in het zicht.
Ik hoefde mijn camera alleen maar te richten.
En ingedrukt te houden.

Voor mijn ogen ontvouwde zich een spel.
Minutenlang.
Gehop van tak naar tak.
Loerende ogen.
Fladderen.
Bespringen.
Worstelen.
Vluchten.
Terug keren.
En opnieuw beginnen.
Steeds opnieuw.
Lente in de kop.
Kriebel in de vleugels.

Een spel van kat en muis ...

Mooi om te zien.
Lastig vast te leggen.
Veel bewogen.
Maar toch ...
Goed om te laten zien.
De lente flonkert ...



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten