Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 6 december 2015

Verlangen



ik adem
diep in
en open
mijn ogen
en als de mist
is verdwenen
ontdek ik
het licht en
de kleuren
als nieuw

en in dat
tere zicht
van frisse glinsteringen
openbaart zich
het leven
in volle volheid
en gulle glorie

in de grootsheid
van de ruimte
en in de finesses
van de details
in het bijzondere
en unieke en in
de onderlinge
samenhang

ik fluister
met aandacht
en ik zing
en ik dans
en ik dank
voor het leven
ten diepste gegeven
ter verwondering

eenmaal
op weg gegaan
ontmoet ik
de ander
in taal
en in teken
en spreken
wij elkaar
van hart
tot hart

maar
het mooiste
en grootste
van alles is wel
het wonder
van de liefde
hoewel ten diepste
onbegrepen ook
geoorloofd om
in behoedzame
onbevangenheid
te aanvaarden
als offer
van boven

toch
duurt het
nooit lang
of ik struikel
in het duister
in de modder
van het leven
en ik huiver
voor de kilte
in de ogen
van de ander
als de spiegel
van mijn
eigen hart

en ik huil
in de stilte
om gebrokenheid
van niet te lijmen
scherven

want
kostbaar
is het leven
maar ook zo teer
en uiterst kwetsbaar

en in dit
geboortekanaal
van het leven
vol vragen
waarin ik
meermaals
blijf steken
verlang ik
steeds meer
naar meer
en naar anders

en ik bid
voor verborgen lagen
en ik bid voor
de open vragen

ik bid
voor gaten
en ik bid voor pijn

ik bid
voor wolken
vol duisternis en twijfelmist

ik bid
voor wie
ik niet ben
en voor wie
ik wil worden

ik bid
voor de ander
ook al zie ik hem niet

ik bid
tot de ander
ook al begrijp ik hem niet

ik bid
voor het leven
en ik bid voor de dood

en ik bid
vol verlangen zelfs
tot voorbij
de dood

ja
mijn grootste verlangen
gaat uit
naar dieper
dan oppervlakkig
en alles hoger
dan aards

*** bijdrage aan de #Bloghop van @ChrWebloggers van december ***

1 opmerking:

  1. Je kon het wel voor mij geschreven hebben. ... het tweede deel spreekt me erg aan.
    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen