Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 19 december 2015

Ik wens



ik wens
te midden
van alle mierzoete wensen
over vrede en licht
een beetje
tegendraads te zijn

daarom
wens ik je
onrust toe
te midden van de vrede
van tevredenheid

ik wens je
ongemakkelijkheid toe
in de status quo
van alledaagsheid

ik wens je
struikelingen toe
zodat je geknield
zult zien
dat laag bij de grond
ook leven is
vol van gebrokenheid

ik wens je
de moed
van protest toe
te midden
van de stilte
van gesloten oren
voor het onrecht
dat heerst
op de straten

ik wens je
veel tranen toe
want de zachtheid
van het hart
is een wonder
in de kilte
van het bestaan

ik wens je
veel beweging toe
van bidden
naar bewogenheid
naar wapperen
naar delen

ik wens je
duisternis toe
zodat je lichtje
mag schijnen
als teken
van hoop

ja
en ook
wens ik je
nachten toe
doorwaakt en eenzaam
waarin je liefde
zult voelen branden
en verlangen
diep van binnen
naar de dag

de dag
dat er niets meer
te wensen over zal zijn
maar licht
en liefde
zullen heersen
in de huizen
op de straten
en in de harten
en we mogen dansen
voor het licht
dat bij ons blijft
in eeuwigheid

2 opmerkingen:

  1. Dank voor je wens. Maar nog meer tranen? Nog meer donkerheid? Nog meer doorwaakte nachten? Nog meer. .....????
    Het is al zo zwaar. ..rn donker. ...
    Maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Denker! !!

    BeantwoordenVerwijderen