Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 21 juli 2014

Een monument van lege woorden

de vragen
buitelen
de kranten
bol
van informatie
en speculatie

achter elke
naam een
wereld
een leven
dat raakt
aan dat van
vele anderen

en iedereen
is een voyeur
van al dat
leed en
deelnemer op
het wereldtoneel

het is
zo tergend stil
te kil
voor grote woorden
ik kan
er maar
niet bij

het is
te vroeg
voor snelle
antwoorden
en zeker
ook voor
actie

ik wacht
met verward
hart vol
vragen 

zie de
wereld
langzaam
escaleren

en schiet
hopeloos
tekort in
mijn gebed

nu bouw
ik maar
in dit moment
van razernij
een monument
van lege
woorden

en slik
de tranen
weg puf
met de lucht
mijn laatste
restje liefde
naar omhoog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten