Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zaterdag 21 september 2013

Open monden en stekeligheden

De laatste weken zie je ze overal, onderstaande planten, waarvan ik de naam niet weet. Opvallend door de lange stekelige stelen, de uitgesproken kleur, van lichtgroen vervloeiend naar donkerrood, maar vooral, als je ze van dichtbij benadert, door hun opengesperde 'monden'.

Ze doen me, vooral door die combinatie van stekeligheid en open monden, denken aan de mens. Vul zelf maar verder in ...!

Het viel echter nog niet mee om deze planten van dichtbij goed op de foto te krijgen. Meerdere mislukte exemplaren weggegooid, hele series zelfs. Hier dan een serie van gisteren, toen er weinig wind was, en enkele overgebleven exemplaren uit eerdere sessies, met mooier licht of morgendauw.


















2 opmerkingen:

  1. Hallo Anton, via Stiefbeen's ben ik hier gekomen. 'n Mooi blog met inhoud.
    De plant met stekeligheden is -meen ik- de Gewone Hennepnetel.
    De open monden zijn de lege zaaddozen.
    Ik kom nog eens terug om meer sfeer te proeven.
    Fijne zondag verder. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, Jan W., voor je bezoek en je antwoord. Ze komen in de Krimpenerwaard heel veel voor, althans in het stukje waar ik langs fiets naar mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen