Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 11 september 2013

Het regent bijna nooit


Als je elke dag naar je werk kan fietsen, zoals ik, dan kan het wel eens voorkomen dat je een buitje op je kop krijgt. Maar over het algemeen genomen valt het allemaal reuze mee. Er is zelfs een website in de lucht, waar dat precies wordt bijgehouden, namelijk nog geen 10% (zie: www.hetregenbijnanooit.nl)

Maar deze week heb ik proefondervindelijk geconstateerd dat mijn regenpak niet meer waterdicht is ... Alle dagen regen en elke dag raak. Vandaag ook weer zo'n treffen.

Het begon goed met een langeschaduwenlandschap door het lage zonlicht, dat vanonder een dreigende wolkenlucht doorkierde. Het eerste half uur bleef het ook droog.




Prachtig licht dus weer, met de weg ernaartoe in beeld gebracht, zowel over water als over land.


Maar met nog tien minuten te gaan was het goed prijs en barstte de bui in alle hevigheid los.







Toen de druppels begonnen te vallen, en ze kwamen echt heel plotseling en heel hevig, ben ik dan weer zo gek, om nog snel even wat foto's te schieten, onder het aanschieten van mijn regenpak.






En ja, ik was dus niet helemaal droog toen ik aankwam, ondanks dat regenpak. 
Gelukkig heb ik nog wat reservekleren achter de hand, voor dit soort gevallen. 

Maar mij krijg je dus niet klein. Zolang het kan, blijf ik fietsen. Want het regent bijna nooit. Echt niet.



Want dit soort luchten, 's middags, daar geniet je dan toch gewoon weer van? 
Niet dan?

2 opmerkingen:

  1. Ik zou je regenfoto's graag willen pinnen op mijn rain-board op Pinterest :-) Ze zijn prachtig. Als ik binnen zit kan ik best van regen genieten hoor :-) Kijkend naar jou foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. alleen bezweet aankomen is ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen