Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

zondag 28 april 2013

Ontwaken

laat de
liefde mij
naderen met
vleugels van
weemoed

met tedere
vingers mijn
adem 
ontwarren

en met zachte
woorden mijn
dromen aan
flarden 
zingen

mijn sluimerende
geest los
worstelen
van vreemde wortels

haar voeden
en ontroeren
met levend
maar onrustig
water van
verlangen naar
de horizon
van morgen

mijn ontwaken
aanwakkeren
met vuur van
lichtheid en
volkomen
overgave aan
de genade van
het zijn in
het altijd
hier en nu

en ja
laat zij
het wagen
de kille stilte 
te verstoren

zodat ik
zal horen
hoe de wind
de regen
draagt
naar verre
hemelsferen

en ervaren
hoe het 
altijd weer
onweerstaanbare
licht fonkelend
zicht geeft
op gaan
en komen
van alles
wat adem heeft
om te zingen

en ik
mijzelf
geborgen
en gedragen
gewaagd
en overzien
mag weten

omdat
de verre stem 
van eeuwigheid
mij heeft 
geroepen tot
bewegen
en voortgaan
in de onherroepelijke
tijd 
van leven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten