Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 10 april 2013

Het is niet veel ...

het is 
niet veel
niet uitgebreid
diepgravend
of omslachtig

het vertegenwoordigt
geen waarde
in geld
of houdbaarheid

sterker nog
het is zelfs
vluchtiger
dan lucht

maar 
wat
ik heb
kan ik niet
vast
houden
of bewaren

daarom
wil ik het
gerust
met je delen

een aarzelende
gimlach
een onbeholpen
gebaar
wat stamelende
woorden
een gedeeld
onzeker zwijgen
niet weg te slikken
tranen

niet omdat ik
zo positief ben
of opbeurend
maar wel
omdat ik weet
wat je voelt
en invoel
wat jij weet
dat komen zal

want wat jou 
raakt 
heeft mij
gevormd

kom
laat me je 
aarzelend wijzen
op de wolken
van voorbij

ik loop wel
even 
met je mee
op weg
naar verder

speel je
een lied
van niet te
wegen 
verdriet

er zijn 
toch ook
geen woorden
die kunnen
troosten
en er is geen
simpele oplossing
voor pijn
het gaat altijd
dwars 
door je lichaam 
en ziel
tot het bot

maar
ik zal
luisteren
bij je blijven
als je wilt
je hand
strelen
fluisteren
in de wind
wachtend
op een zaadje
hoop
naast je
zitten
in de nacht
wachtend
op het prille licht
van een verdwaalde ster
je ogen
moe zien 
worden
overvallen
door gebrek
aan slaap
mijn schouder
aan je lenen
je strelen
en waken
zuchten
en vechten
voor je laatste
restje moed
en leven

ik zal
het beste
voor je wensen
bidden
zonder woorden
hopen
op een wonder
geloven
in het gloren
van de morgen

ik zal je
los laten
door je
stevig vast
te houden
met je vliegen
naar de liefde
verhalen
vertellen
van vroeger
met je dromen
van dingen
die je nog
wilt doen

ik zal 
gunnen
zwijgen
slikken
hunkeren
en smachten
wachten
zo lang
als nodig is
geven
wat ik heb
vragen
wat ik mis
ontvangen
wat je
delen wilt

ik zal
je zachtjes
dragen
naar het licht

dat op je
wacht
je helen zal
het licht
dat zacht
zal stralen
de glans
van zilver
grijs

ooit

voorbij
je tranen
en verdriet

2 opmerkingen: