Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 6 maart 2013

Ontwaar het licht

hoor
de stilte
traag
groeien

ontwar
verrast
de tijd

zie
de hemel
openbloeien

ontwaar
het licht
dat alles
zichtbaar
maakt

luister
waar
de wind
waait

voel
je hart

ervaar
en onderga
wat
voorbij
is gegaan

zie
onder
ogen

volg
de rivier
terug
met ogen
van weemoed

sta
als een boom
op de oever
van het nu

laat
de tranen
rustig
komen

wordt
geraakt

onderga
intens

haal
diep
adem
in teugen
ootmoed

zie
de toekomst
onder ogen

volg
de droom
naar morgen

laat los
en verstil

bewust
en gewild

wordt
een
met alles
wat nog
komen
mag

2 opmerkingen:

  1. Echt mooie foto's,
    waren die nou in de buurt van Kinderdijk genomen?

    Ik had het al een keer eerder gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregen :)... mijn man komt namelijk uit Alblasserdam: Arjan van 't Hof.

    vriendelijke groeten van Rita van 't Hof-Koolstra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Rita, ja hoor, dit zijn (heel vaak) de molens van Kinderdijk, ik fiets er elke dag langs. Mijn antwoord had ik overigens al gegeven bij je vorige reactie. En, nee, de naam van je man zegt mij nog niks. Maar ja, Alblasserdam is wel iets groter dan ons overzichtelijke dorp Nieuw-Lekkerland, al ben ik er wel ooit geboren.

    BeantwoordenVerwijderen