Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

donderdag 21 februari 2013

Weerbarstig (2)

ooit
werd ik 
gezocht
door een woord

een woord
dat alles 
aan het licht
heeft gebracht
alles omvat
en doorziet

maar
ik was
te weerbarstig
te kritisch
en vol vragen
over wat 
voor ons
verborgen is
waardoor er 
onoverbrugbare 
afstand bleef


pas
toen ik
de liefde
proefde
achter het woord
in ogen keek
vol mededogen
werd ik geraakt
tot in de kern

leerde ik
bedremmeld 
zwijgen
en gaf mij
gewonnen
aan het 
onweerstaanbaar 
lokkende leven

nu zaaien 
wij samen
in de regen
beloftevol zaad
van eeuwige woorden

weerbare woorden
om in te wonen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten