Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 6 februari 2013

Ik ben een verhaal

ik ben
een lang verhaal
dat zich
vanaf de allereerste zin
al schrijvend
lezen laat

bedachtzaam
woord voor woord
oprecht ontdekt
voor weten
en ervaren

ongelogen
ongehoord
onthuld
ontrold
voor wie het 
weten wil


behoedzaam 
kruip ik zo
steeds verder
uit mijn schulp

traag maar gestaag
de lege bladen
vullend
werk ik mij toe
naar de ontknoping
de conclusie
het crescendo
de allerlaatste zin

maar 
het laatste woord
is niet aan mij
de schrijver
tevens lezer
maar 
aan het kritisch oog
van Hem
die mij
al lang
voordat ik het
doorzag
geïnspireerd
gecorrigeerd
geleid
en ingefluisterd heeft
met zijn bezielde liefde
voor het doorleefde woord

de Uitgever
van een wereldwijd pakket
aan autobiografische lectuur

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig gedicht. Het loopt zo naar het einde, waar we lezen mogen dat Hij het einde bepaald. Heel mooi! dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen