Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 21 november 2012

Is God ...?

is God
in de stilte
of maak ik
van stilte
mijn god

is God
in de wereld
of maak ik
van die wereld
slechts mijn beeld
van Hem

is God
in de hemel
of maak ik
van een verhaal
uit oude tijden
een wens
die nooit
uitkomt

is God
echt in mij
of vervliegt Hij
uiteindelijk
als een illusie
met mijn laatste 
ademtocht

jazeker
is
God

God 
is
is er
is er bij
is met ons
in ons
in mij
in de wereld
in de hemel
in de stilte
in alles

maar
ook

God is
verborgen
ongrijpbaar
een mysterie

niet te claimen
uit te beelden
of te annexeren

God
is God
transcendent
en onaanraakbaar
met afstand
de Ander

maar
datgene wat
Hij ons
laat weten
zien
en horen
voldoet
om te geloven
wie Hij is

Hij 
raakt ons aan
met liefde
fluistert
in de stilte
gaf ons
een machtig decor
om in te wonen
liet woorden na
van waardevolle waarheid

en ooit
werd God mens
beeld van God
om mens
beeld van God
terug te geven
wat verloren 
ging

en nog steeds
komt Hij

ons altijd
en telkens weer
tegemoet
in immanentie

maar 
omfloerst
en verborgen
in nabijheid
voor wie
er echt
van wil 
weten
en oprecht
op zoek
gaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten