Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 17 oktober 2012

Zijn

ik weet
dat ik
met hart
en ziel
geloof
in zijn

in wie ik ben
in wat ik zie
in wat er
zoal is
te vinden

maar
daarnaast 
geloof ik ook
van harte
en bewust
in die andere realiteit

het vergezicht
van eeuwigheid

een altijd 
zijn
waar ik 
zal zijn
als ik
hier en nu
niet meer
zal zijn

een altijd zijn
met de Ik ben
een zien
van wat 
geloven
ooit voorzag

dus

leef ik
nu
met herinneringen
aan wat
was
en dromen
over wat
nog
komen zal
bewust
en in de tijd
die mij
nog rest

maar
zo vraag ik mij
wel eens
al speculerend
af

als ik nou
straks
als er 
geen tijd
meer zijn zal

enkel
volmaakte
uitgestrekte
altijd onvoltooide
eeuwigheid

alziende
en begrijpende
zal zijn
en alle vragen
opgehelderd
want geweten
en ontleed

kan ik
dan ook
al zijnde
zonder einde
door een poortje
helder licht
door een tunnel
verhelderend zicht

mijn eigen
hier en nu
en alle dingen
die ik doe
en deed
en nog zal doen

al mijn gevoelens
uit mijn tijdelijkheid
alle ontmoetingen
alle netwerken
die zich
met mij
verbonden
weten

zien
doorzien
doorgronden
begrijpen
en op waarde
schatten

het volle licht
van alles 
weten
op het tijdelijke
zijn
van nu

***

zo maar
een vraag
een gedachte
zonder antwoord
een vergezicht
van vaag vermoeden

maar intrigerend
en uitermate
boordevol
van consequenties
voor het hier
en nu
voorlopig zijn

en ook
van straks
en daar
voor altijd
zijn

zeg maar
gerust
het wezen
van zijn

als spiegel
voor worden
van wat ik
al ben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten