Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 10 september 2012

Druppels en zaadjes

druppels
van de regen
druppels
van de dauw

elke morgen
zie ik ze 
liggen
en hangen

wachten
op het licht
dat komen zal

om te pronken
en te flonkeren
te schitteren
en te spiegelen

duizend
kleine diamantjes
op een tapijt 
van groen

kon ik er
maar één
vangen
koesteren
bestuderen
doorgronden
en doorzien

in een beeld
vereeuwigd
in een vorm
gehecht


ik zou
de wereld 
er in zien
het universum
weerspiegeld
in een druppel
scheppingskracht




duizend
kleine zaadjes
op één enkele bloem

zaad
voor de groei
zaad
voor de toekomst

de cyclus
van het leven
de bron
van elk bestaan
golf na golf
vult zich
voorwaarts

ik voel mij
zo'n zaadje
op een bed
vol met woorden



ik voel mij 
een druppel
als weerspiegeling
van de tijd

in mij
is de wereld
verborgen
in mij
is het zaad
van belofte

elke morgen
word ik wakker
elke dag
speel ik mijn lied
van zijn
en van worden
van spelen
en van doen

mijn druppel
is een bron
van duizend
glinsterende woorden
taal die overbrugt
wat zin
kan beduiden

het zaadje
dat ik wegblaas
leert mij
loslaten 
naar de toekomst
mijn houvast
voorbij

begraven
in hoop
gelouterd
door vertrouwen
wachtend
op de dauw
van een nieuwe dag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten