Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

woensdag 8 augustus 2012

Rivier



kijk de rivier
meandert
traag en geduldig
bedachtzaam
gedeisd 
voorbij het gaan 
en vanachter 
het komen 

kijk de rivier
vol van gedachten
dromen
verlangens
vragen
zonder antwoord
daden
zonder drang

kijk de rivier
zij lokt
en zij zingt
van ooit
en van later
van vloeibaar
geheugen
van zaaibare visie

kijk de rivier
van verzachte pijn
van deelbaar verdriet
van onnoembare liefde
van vergeten troost

kijk de rivier
van worstelende woorden
van donkere beelden
van iets
wat niet
door meer
kan worden verdrongen

kijk de rivier

de rivier van vrede
en gelukkig lachen
de rivier van belofte
van eeuwigheid
de rivier
die een zee wordt
verzamelde wateren
vrij van beperkende oevers
vol van vreugde
en heerlijkheid

de rivier
dat ben ik
zoals ik zou
willen zijn

de rivier
dat is de hemel
waar ik 
naar toe wil

de rivier
dat is het nu
dat bedachtzaam
blijft stromen

de rivier
is mijn hoofd
dat mijn hart herkent
in het zicht
van de daad
die woorden vormt
in het licht
van zaad
dat traag
en ongezien
ontkiemt
tot uitbundige vrucht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten