Sow for yourself righteousness, reap the fruit of steadfast love; break up your fallow ground, for it is the time to seek the Lord, that He may come and rain salvation upon you (Hosea 10:12).

maandag 13 augustus 2012

Grijpen naar het onnoembare

woorden 
kunnen
stilte
niet overtreffen

beelden 
kunnen
gevoelens
niet uitdrukken

een idee
kan niet 
worden gevat
in een foto
een schilderij
of een verhaal

het schiet
altijd weer
tekort
in haalbaarheid
met wat ooit
bedoeld is
of gezegd
had kunnen worden

en toch
blijven we 
doorgaan
met stamelen
en dichten
bouwen
en vastleggen
uitdrukken
en musiceren

bergen emotie
tranen van vreugde
randjes liefde
bezongen dorst
afgeleide schoonheid

bloedstollend
en ten hemel schreiend
jagen naar recht
graven in waarheid

het is een pogen
te grijpen
naar het onnoembare
te vatten
waar je niet bij kunt

vaste vorm te bieden
aan een diep verlangen
naar eenheid
met de God
die zich
niet beperken laat

het zoeken
is een drijfveer
om zich
blijvend
of heel even
te ontworstelen
aan het tastbare

in de hoop
op zicht
van een glimp
voorbij de horizon

voorbij
de vele vragen
toch even
te mogen kijken
achter het gordijn
van eeuwigheid

boven 
de dood
verheven
even
licht 
verlicht
en vrij
te zijn

2 opmerkingen:

  1. In mijn vakantie heb ik dat eeuwigheids gevoel wel gehad. Vanuit hemelse sferen alles volgen. En ik was onbereikbaar voor iedereen. Maar ja, nu ben ik weer terug op aarde. #voorproefje? Anton mooi in woorden gevat en je verlaagt de drempel wel waardoor ik zo'n reactie geef. Dank !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen